Mistercraft: Clipper Cutty Sark in 1:180
- Διαθεσιμότητα:
- Μη Διαθέσιμο
- Κωδικός Προϊόντος:
- MICR-060602
- Ευρετήριο Κατασκευαστών
- Mister Craft
Mistercraft: Clipper Cutty Sark in 1:180
Αυτό το ιστιοφόρο ναυπηγήθηκε το 1869 μετά από ειδικό αίτημα του διάσημου Σκωτσέζου εφοπλιστή, καπετάνιου John Willis στο ναυπηγείο Clyde. Η υπόθεση του έργου ήταν να ναυπηγηθεί ένα πλοίο ικανό να νικήσει το ταχύτερο τότε κουρευτικό «Thermopylae», που είχε ξεκινήσει μόλις ένα χρόνο νωρίτερα. Για την επίτευξη του επιδιωκόμενου στόχου χρησιμοποιήθηκαν οι πιο πρόσφατες τεχνολογίες και τα υλικά υψηλότερης ποιότητας. Παραδόξως, ήταν το κόστος των υλικών και το εργατικό δυναμικό υψηλής εξειδίκευσης που προκάλεσαν την πτώχευση του αρχικού εργολάβου και η κατασκευή έπρεπε να ολοκληρωθεί από ένα άλλο, γειτονικό ναυπηγείο. Όταν τελικά η επιχείρηση ολοκληρώθηκε με επιτυχία, αποκτήθηκε το ταχύτερο πλοίο εκείνης της εποχής, το οποίο, χάρη στην τεράστια έκταση πανιών, πέτυχε ταχύτητα πάνω από 17 κόμβους. Φυσικά, μια τέτοια υπερβολική παράσταση δεν είχε σκοπό μόνο να εξυπηρετήσει προπαγανδιστικούς σκοπούς, αλλά και να χρησιμοποιηθεί στην πράξη. Η δουλειά του Cutty Sark ήταν να μεταφέρει τσάι από την Κίνα στη Μεγάλη Βρετανία. Ο χρόνος έπαιξε μεγάλο ρόλο εδώ γιατί όσο πιο γρήγορα παραδόθηκε η φρέσκια σοδειά στην αγορά του Λονδίνου, τόσο περισσότερο έπαιρναν την τιμή. Κάθε χρόνο, το ταξίδι από την Κίνα ήταν ένας πραγματικός αγώνας και ταυτόχρονα ένα μαρτύριο για το πλήρωμα, το οποίο παρότρυνε αλύπητα ο καπετάνιος, ο οποίος, ελπίζοντας σε οικονομικές ανταμοιβές και κύρος, προσπάθησε για άλλη μια φορά να σπάσει το ρεκόρ ταχύτητας. Οι καλές εποχές για τους κουρευτές τελείωσαν στα τέλη του 19ου αιώνα, όταν δεν ήταν πλέον σε θέση να αντιμετωπίσουν τον ανταγωνισμό από τα σύγχρονα ατμόπλοια. Το Cutty Sark είχε τη μοίρα πολλών άλλων ψηλών πλοίων. Το 1895, πουλήθηκε σε μια πορτογαλική εταιρεία, όπου χρησίμευσε ως αλήτης για πολλά χρόνια, και στη συνέχεια φορτηγίδα χωρίς πανιά. Τον Ιούνιο του 1922, ένας συνταξιούχος θαλάσσιος λύκος, ο καπετάνιος Ντάουμαν, αγόρασε το ερειπωμένο πλοίο και το ρυμούλκησε στην Αγγλία. Εκεί, μετά από πολλά χρόνια εργασίας, το Cutty Sark αποκαταστάθηκε στην παλιά του αίγλη, κυρίως με την εγκατάσταση νέων, αν και σύμφωνα με τα αρχικά πανιά, και το 1938 το Thames Nautical Training College στο Greenhithe παρουσιάστηκε ως εκπαιδευτικό πλοίο. Το 1952, ιδρύθηκε ένας σύλλογος που εργαζόταν για το Cutty Sark και με δική του πρωτοβουλία πέντε χρόνια αργότερα το θρυλικό ιστιοπλοϊκό τερμάτισε τελικά την πολύχρωμη καριέρα του και αγκυροβόλησε οριστικά στην προκυμαία του Γκρίνουιτς. Τεχνικά στοιχεία: Κυβισμός: 2.100 t, μήκος: 85,1 m, πλάτος: 10,9 m, βύθισμα: 6 m, ταχύτητα: έως 17,5 κόμβοι, πλήρωμα: 28-35 άτομα.